• Verhuurdersvragen

    De antwoorden op veelgestelde vragen:

FAQ Verhuurders

VEEL GESTELDE VRAGEN DOOR VERHUURDERS



Kan ik mijn accommodatie via OUT! Travel verhuren?

OUT! Travel is geinteresseerd in accommodaties op basis van zelfverzorging (met kook faciliteiten), van eenvoudig tot luxe. Welkom zijn bijv. boerderijen, kastelen, chalets, bungalows, appartementen en villa's maar ook mobile-homes. Vooralsnog zijn ingerichte tenten, hotels en B&B's uitgesloten.

Ik heb een samenwerkingsvoorstel ontvangen en ga accoord. Wat nu?

Zodra u het voorstel voor accoord heeft geretourneerd aan OUT! Travel (fax, scan per mail of per post) maken wij de uitgebreide presentatie van uw accommodatie gereed. Zorg ervoor dat OUT! de beschikking heeft over goed fotomateriaal, een volledige beschrijving en geaccodeerde prijzen. U ontvangt ter bevestiging uw inlog codes met de bijbehorende instructies voor een goede samenwerking.

Wat zijn de kosten om mijn huis via OUT! Travel te verhuren?

OUT! Travel werkt grotendeels op basis van "no cure, no pay". Dit betekent dat U vooraf geen vaste kosten in rekening worden gebracht, maar OUT! Travel alleen per boeking een vooraf met u overeengekomen bijdrage inhoudt.

Hoe hoog is de bijdrage die OUT! in rekening brengt?

OUT! werkt niet met een opslag over de verhuurprijs. Het is belangrijk dat bij zowel een boeking bij de accommodatieverschaffer direkt als een boeking via OUT! de huurprijs voor de consument gelijk is. De hoogte van de door de verhuurder af te stane bijdrage per boeking door OUT! is vervolgens afhankelijk van de te verwachten omzet en de benodigde promotie-inspanningen. De provisie wordt uitsluitend berekend over de kale huur en niet over bijkomende kosten als schoonmaak, linnengoed, energie e.d.). Het percentage is afhankelijk van wat u van ons verwacht. Zo heeft u al een sitevermelding voor 15% maar ruimte voor bijv. aansprekende klantakties is er dan niet. Met hogere provisies kunnen wij een accommodatie bijv. in ons loyaliteits- en/of partnerprgramma opnemen en het voordeel doorgeven aan trouwe klanten en promotiepartners.

Van de genoemde bijdrage worden zoals gesteld de promotiekosten (gids-, internetplaatsingen, advertentiecampagnes, beloning webpartners en reisburo's enz.) betaald en wordt conform de ANVR-eis de verhuurdersaansprakelijkheid t.o.v. de gast verzekerd.

In de praktijk wordt de aan OUT! verschuldigde bijdrage dus concreet bepaald door het type accommodatie (bijv. groepsaccommodatie vs mobile home, luxe vs eenvoudig, één of meerdere accommodaties?), de ligging van de accommodatie, de prijs, maar dus ook door de beschikbaarheid (winter- of zomerbestemming, verhuurt u reeds zelf, verhuurt u reeds via een extra lokaal agentschap etc.).

Let wel, de hoogte van de bijdrage, vormt het OUT!-promotiebudget voor Uw accommodatie en bepaalt daarmee het te behalen resultaat. Natuurlijk op basis van "no cure, no pay"!

Mag ik mijn accommodatie verkopen?

Gedurende de looptijd van de overeenkomst geldt dat koop geen huur breekt. Dat betekent dat u de koper uw huis slechts kunt aanbieden inclusief de overeenkomst die u met OUT! Travel heeft afgesloten, waardoor de verhuur door OUT! Travel wordt gerespecteerd gedurende de looptijd van de overeenkomst. Neemt u tijdig contact op met OUT! Travel indien u afwijkende afspraken wilt maken omtrent de mogelijke verkoop van uw vakantiehuis.

Wie ontvangt de klant er plaatse?

De ontvangst ter plaatse blijft de verantwoordelijkheid van de verhuurder. Indien u dit niet zelf kunt verzorgen, dient u een beheerder aan te stellen. OUT! Travel helpt u slechts middels een beheerdersinstuctie (4-talig).

Wat is de bezetting die ik via OUT! mag verwachten?

De te verwachten bezetting van uw huis is van veel factoren afhankelijk (soort en grootte van de accommodatie, prijs, ligging, beschikbaarheid, hoogte commissie OUT! (=promotiebudget), etc.). Voor gunstig geprijste, grotere karakteristieke accommodaties op een dichtbij bestemming worden momenteel bezettingen gerealiseerd tot 60 verblijven per jaar! Vraag gerust om een inschatting betreffende uw accommodatie.

Mag ik mijn vakantiehuis voor langere tijd verhuren?

Nee, u mag onbeperkt toeristisch verhuren. Bij een toeristische verhuring gaan wij uit van een max. verblijfslengte van 3 weken per klant.
Langere verhuur in bijv. het laagseizoen is eventueel mogelijk in onderling overleg met OUT.


Geinteresseerd? Dat is mooi maar houdt U er wel rekening mee dat U zich zeker in deze tijd aan de voorwaarden moet willen conformeren. Dat doet U door in te stemmen met onze algemene voorwaarden. Gaat u accoord met onze algemene voorwaarden, dan maken wij graag voor u een vrijblijvend samenwerkingsvoorstel op maat. Aanvraagmogelijkheden vindt u via Aanmelden