Presentatie-instructie en promotietips

Geoptimaliseerde internetpresentaties

De meest succesvolle internetpresentaties laten aan duidelijkheid niets te wensen over:
-goede beschrijvingen in woord en beeld met indien mogelijk de nadruk op één of meerdere sterke punten (promotielabels);
-heldere prijzen en voorwaarden;
-aktuele bezettingskalenders met zo nu en dan een leuke kortingsaktie.

Selecteer achter uw verhuurdersinlog uw woning en zie hoe deze momenteel wordt gepresenteerd ('Beschrijving', Foto's, 'Eigenschappen') en vind het resultaat daarvan ('Kengetallen') en waardering daarvoor ('Enquete' en 'Vakantieverhaal'). Via deze laatste optie is het mogelijk om een plaatselijke gastenboekbijdrage van een OUT!-gast in de webpresentatie op te nemen. Via 'Pdf-Eigenschappen' krijgt u een totaloverzicht van de mogelijk ook voor uw accommodatie te presenteren kenmerken.

Goede foto's en duidelijke beschrijvingen

Goede foto's geven een eerlijk beeldvan de vakantiewoning en verschaffen de geschreven presentatie duidelijkheid. Het is het beste wanneer er in elk geval op alle hoofdonderdelen van de beschrijving een beeld is (wonen, koken, slapen, buiten, sanitair, omgeving). Potentiële vakantiegangers hoeven zich dan niet af te vragen waarom er beelden missen en/of hoeven geen moeite te doen om de gewenste informatie te achterhalen. Vermeld belangrijke zaken als WIFI expliciet. Ook een complete eigenschappenlijst die in overeenstemming is met de beschrijvingis daarom van belang. De zoekfunktie op de website is gekoppeld aan de items van de eigenschappenlijst!

Adverteerders en verhuurders die OUT! Vakantiehuizen foto's uploaden of anderszins leveren dienen daar de rechten voor te hebben (eigen foto's, officiëel gekochte foto's voor dit soort doeleinden, 100% rechtenvrije beelden). Adverteerders/verhuurders zijn anders vergoedingsplichtig wanneer rechthebbenden zich al dan niet via OUT! Vakantiehuizen melden. Dit is n van de belangrijkste onderdelen van de plaatsingsvoorwaarden waaraan een verhuurder/adverteerder gehouden is. Foto's kunnen tijdens de opstelling van de webpresentatie worden geupload of OUT! Vakantiehuizen later via de uploadfunctie achter de verhuurdersinlog, per email of services als bij WeTransfer (grote bestanden) ter verdere verwerking beschikbaar worden gesteld.

De optimale OUT!-beschrijving is herkenbaar en daarmee goed vergelijkbaar met de andere beschrijvingen op deze site. De ideale beschrijving wordt daarom uitgesplitst voor de hoofdonderdelen wonen, koken, slapen, buiten, sanitair, omgeving.

Voor de herkenbaarheid/vergelijkbaarheid worden slaapkamerindeling consequent beschreven: 1x1 (1 enkel bed), 2x1 (2 enkele bedden), 1x2 (1 dubbelbed), 2 maal 1x2 (2 dubbele bedden). Bijzonderheden zoals het tegenelkaar of juist los van elkaar kunnen plaatsen van enkele bedden (in twee- of eenpersoonspstelling) worden vermeld zoals ook het aantal dekbedden. Een tweepersoons bed bed 2 enkele dekbedden of 1 tweepersoons dekbed geeft nu eenmaal andere verhuurmogelijkheden. Wanneer gasten zelf beddegoed mee dienen te nemen wordt dit vermeld, anders zijn dekbedden en kussens aanwezig. Afwijkende matrasmaten (twijfelaars of tweepersoons ledikanten met 1 matras) worden vermeld.

Vakantiewoningen met huisnamen e.d. in de beschrijvingen worden niet (goed) gepromoot omdat bijv. promotiepartners dergelijke woningen niet wensen. Zij zouden dan de reclamekosten maken maar deze vanwege het mogelijke verlies van een boeking bij de woning rechtstreeks, niet terug kunnen verdienen. Om dezelfde reden zijn conform de plaatsingvoorwaarden ook (web)adressen, telefoonnummers e.d. niet toegestaan. Duidelijke en complete beschrijvingen in woord en beeld, heldere prijzen en een aktuele reserveringsplanning zal de behoefte bij de potentiële vakantieganger om voorafgaand aan een boeking contact te willen hebben, ook grotendeels wegnemen en een webpresentatie sneller en beter laten presteren.

De huisbeschrijving is met de prijsinformatie onderdeel van de aanbieding en daarmee conform in elk geval de ANVR-voorwaarden onderdeel van de overeenkomst met de boeker. Wanneer de werkelijke situatie in negatieve zin afwijkt van de aanbieding, kan de boeker aanspraak maken op compensatie al dan niet gecombineerd met een ontbinding van de overeenkomst.

Houd de reserveringsplanning van uw vakantiewoning(en) aktueel! Inaktieve planningen worden gewantrouwd, volle planningen worden niet gepromoot maar belangrijker: u stelt potentiële gasten teleur en afhankelijk van de contractvorm maakt u net als OUT! Vakantiehuizen nodeloze kosten! Efficient werken? Vraag de OUT!-boekingslink op voor uw eigen website! Uw eigen boekingen worden dan automatisch op de OUT!-planning geplaatst.

Extra themapromotie

Vakantiewoningen die vanwege bepaalde kenmerken bijzonder geschikt voor bepaalde doelgroepen zijn, kunnen een zogenaamd label toegekend krijgen. Daarmee wordt de woning middels themapagina's en/of via partners extra onder de relevante doelgroep gepromoot. Een aktuele reserveringsplanning is hierbij essentieel, ook omdat er vaak sprake is van een aktieve/intensieve advisering onder een gevoelige doelgroep voor schaars aanbod. Teleurstellingen vanwege onjuiste beschikbaarheidsinformatie zijn dan kostbaar en frusterend.

De promotielabels zijn vooralsnog niet beschikbaar voor bronzen aanbieders. Voor zilveren contractanten zijn een aantal labels vanwege de extra promotiekosten tegen betaling beschikbaar. De woningen van de daarvoor in aanmerking komende gouden verhuurders, worden voor rekening van OUT! Vakantiehuizen opgenomen op de aktuele themapagina's.

Kortingsakties

De vakantiewoningen van gouden verhuurders draaien voor rekening van OUT! Vakantiehuizen mee in het loyaltyprogramma binnen het OUT!-klantenbestand van ongeveer 200.000 voornamelijk Nederlandse en Vlaamse families. Boekers sparen het bedrag van het blauwe kadologootje in d huisbeschrijving voor een volgende reservering.

Gouden, zilveren en bronzen verhuurders kunnen ingelog op hun account zelf extra kortingsakties initiëren. Dat kan voor specifieke verblijfsperioden (data) en verblijfssoorten (weekend, week, 2 weken enz.) met een instelbare geldigheid qua boekdatum. Zo zijn lastminutes, vroegboekakties maar bijvoorbeeld ook promoties van geannuleerde periodes te initiëren. Aktieve verhuurders profiteren van extra promotionele aandacht. Het is wel van belang dat de aanbiedingen echt voordeel bieden en geen (lastminute) correctie zijn op een te hoge initiële prijs.

Invoerinstructie (standaardkorting of maatwerk)
Selecteer de gewenste woning en klik op de menu-optie 'korting'. U kunt kiezen voor 2 speciaal gepromote standaardkortingen, 55+ korting en/ of jonge gezinnenkorting (min. 1 kind onder de 4 jaar). Beide promotielabels geven de klant recht op 10% korting op een boeking van minimaal een week, buiten de schoolvakanties! Klik op de korting van uw keuze om deze promotie van OUT! te activeren.

Kies voor 'toevoegen' en bepaal zelf voor welke algemene periode u korting wilt geven. Bijvoorbeeld om altijd lastminute korting te geven vult u de datum vanaf morgen tot het einde van het jaar in. Bij aantal dagen voor verblijf geeft u aan per wanneer de korting ingaat. Voor een last minute kiest u bijv. 10 dagen (voor begin verblijf), bij een vroegboekkorting 200 dagen (voor verblijf). De korting geldt standaard voor alle verblijfsperiodes, maar u kunt bijv. ook alleen korting geven op twee- of drieweekse boekingen. Tenslotte bepaalt u zelf de hoogte van de korting. Kies een percentage tussen de 10% en 50%. Wilt u een korting verwijderen, klik deze dan aan en klik op verwijderen. NB: kortingen van 15% en hoger worden door OUT! ook extra via google gepromoot.

Terug naar de index