• Uw contract

    Zo bekrachtigen wij solide afspraken:

Uw samenwerkingscontract met OUT! Vakantiehuizen

UW SAMENWERKINGSCONTRACT MET OUT! VAKANTIEHUIZEN


Met een samenwerking met OUT! benadrukt U dat U zich vooraf in het belang van de financiŽle en garantie-aanspraken van de vakantieganger contractueel durft te committeren. Een belangrijk gegeven in het huidige internettijdperk.

Op deze pagina lichten wij graag een aantal essentiŽle onderwerpen, welke Uw contract met OUT! Travel bepalen, toe:
  • het ANVR-deelnemerschap van OUT!
  • het SGR-deelnemerschap van OUT!
  • de verzekerde wederzijdse aansprakelijkheid tussen huurder en verhuurder
  • de looptijd van de samenwerkingsovereenkomst
  • de gemeenschappelijke reserveringsplanning
  • huurprijzen en nevenkosten
  • de kosten van de samenwerking
  • kwaliteitseisen aan de accommodatie
  • ANVR

    OUT! Travel is lid van de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen. In samenwerking met de Consumentenbond en Sociaal Economisch Raad zijn voorwaarden opgesteld. De voorwaarden betreffen zaken zoals reserveringsprocedure, betalingen, wijzigingen, annuleringen, aansprakelijkheid, garanties en klachten. De reserveringsprocedure wordt in het bijzonder bepaald door de extern getoetste ANVR-Internetgedragscode en bij eventuele geschillen met de klant is OUT! Travel, en daarmee ook u als verhuurder, gebonden aan de uitspraken van de Stichting Geschillencommissies Consumentenzaken/Reizen. De ANVR staat garant voor de naleving van een commissie-uitspraak door haar leden.

    Omdat (particuliere) verhuurders zich qua aansprakelijkheid onvoldoende t.o.v. vakantiegangers kunnen verzekeren (denk aan legionella-claims en de discrepantie tussen vrijblijvende service en 'zakelijke' dienstverlening), verplicht de ANVR touroperators als OUT! bovendien om zich te verzekeren tegen claims op verhuurders, hulppersonen enz.. De verzekeraar eist op haar beurt dat verhuurders zich contractueel aan de ANVR-voorwaarden committeren.

    Indien u met OUT! Travel wilt samenwerken zult u zich aan de ANVR-voorwaarden moeten willen conformeren. Dat doet u door in te stemmen met onze algemene voorwaarden, zie ook Aanmelden.

    SGR-deelnemerschap

    OUT! Travel is tevens aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden. Een belangrijke zekerheid voor huurder en verhuurder. Aan SGR-deelnemers worden immers periodiek getoetste solvabiliteits-, en liquiditeitseisen gesteld. Mocht een aangesloten reisorganisatie desondanks onverhoopt toch in financieel onvermogen geraken dan betaalt de SGR bij een noodgedwongen annulering de vakantieganger diens (aan)betaling terug of betaalt de SGR het verblijf bij de accommodatieverschaffer. Vakantiegangers kunnen daarom met een gerust hart aan SGR-deelnemers (aan)betalen. En laten we wel wezen, de mogelijkheid van een 'no cure, no pay'-samenwerking zoals OUT! die kent, valt of staat met of er al dan niet ter financiering van de promotie vooraf wordt betaald. Momenteel treedt de Consumentenautoriteit overigens steeds vaker op tegen marktpartijen die inmiddels buitenwettel ijk e aanbetalingen verlangen zonder dat daar een zekerheidsstelling tegenoverstaat.

    Meer informatie over ANVR en SGR, en de volledige voorwaarden van de ANVR vindt u onder Garantie & Voorwaarden.

    Verzekeringen

    U ontvangt van OUT!, als ANVR-/SGR /.travel-deelnemer, uitsluitend verzekerde gasten betreffende eventuele schade aan uw vakantieaccommodatie. De reguliere WA- en inboedel-/ opstalverzekeringen keren immers geen schades aan logiesverblijven uit. Eventuele schadeclaims worden door OUT! afgehandeld.
    Daar waar Uw persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering t.o.v. de gast tekortschiet (denk bijv. aan claims n.a.v. legionellabesmetting) komt de bovenomschreven OUT!-touroperatorverzekering in beeld. Uiteraard biedt OUT! haar vakantiegangers los van het bovenstaande een breed scale aan annulerings- en reisverzekeringen. Zie Verzekering.
    Een belangrijke constatering in dit verband is dat U als verhuurder inhaakt op een professionele marktbenadering en via een organisatie als OUT! een degelijk voorgelichte gast ontvangt.

    Looptijd samenwerkingsovereenkomst

    OUT! sluit met u een samenwerkingsovereenkomst af met een looptijd van minimaal een jaar (looptijd gids/promotiecampagne). Bij voorkeur promoot OUT! een accommodatie van 1 december t/m 30 november voor verblijven in die en een daaropvolgende periode. In dat geval kan gedurende het gehele jaar effectief worden gepromoot en stokken de boekingen niet bij de overgang naar een volgend boekingsseizoen. U kunt zich op elk moment bij OUT! aanmelden. U draait dan het eerste complete boekingsseizoen volledig mee en in overleg starten wij bij eerste gelegenheid in het lopende seizoen.
    Indien de samenwerkingsoverenkomst niet uiterlijk 3 maanden voor de einddatum is opgezegd, wordt automatisch met de voorafgaande looptijd verlengd. Dit in verband met op dat moment reeds aktuele investeringen in de promotie (budgettering vakantiegids, adverteren, akties t.o.v. affiliates enz.).

    Gemeenschappelijke reserveringsplanning

    Het is voor OUT! Travel essentieel uw accommodatie zonder voorbehoud aan te kunnen aanbieden. Daartoe wordt de reserveringsplanning van Uw accommodatie real time toegankelijk op de OUT!-server geplaatst. Op het moment dat u als verhuurder, de OUT!-reserveringsmedewerker of de OUT!-websitebezoeker een boeking wil plaatsen, geldt heel eenvoudig: wie het eerst komt, maalt het eerst. De partij die aangaande een bepaalde periode een reserveringscode heeft verkregen, heeft rechtmatig aanspraak op die periode.

    De 'vrije periodes' (terugverdienmogelijkheden) op een geaktualiseerde planning bepalen voor zowel OUT! als haar affiliates de promotie-inspanningen. In onbetrouwbare planningen kan uiteraard niet worden geinvesteerd.

    Privť toeristische bewoning, danwel het aannemen van eigen commerciŽle toeristische reserveringen door u als verhuurder is zonder beperking toegestaan, maar zijn dus pas definitief na dat u deze op onze gemeenschappelijke reserveringplanning heeft genoteerd! Beperkt u zich wel tot toeristische reserveringen (maximaal 3 weken per boeking). U ontvangt van OUT! Travel een directe inlog t.b.v. uw planningsbeheer op www.out.travel. (zie ook Aanmeldprocedure en dagelijkse gang van zaken en Out!fors-PlanOffice).

    Verkoopprijzen

    Werkt u samen met OUT! Travel dan stellen wij als voorwaarde dat uw verhuurprijzen onze verhuurprijzen zijn. Anders zullen boekingen niet alleen voor u als verhuurder maar ook voor ons heel snel eenmalige treffers blijken en wordt er geen klantenbestand opgebouwd waar u als verhuurders samen van profiteren.

    OUT! adviseert u de OUT!-prijsstructuren te gebruiken. Aan deze liggen 10 jaar boekingsstatistiek ten grondslag en deze zijn vakantieregio-afhankelijk en gekoppeld aan (school)vakantieperioden, afgestemd op een optimale bezetting.
    In onderling overleg stellen wij samen de optimale prijs vast.

    Kosten van de samenwerking

    OUT! werkt niet met een opslag over de verhuurprijs. Het is belangrijk dat bij zowel een boeking bij de accommodatieverschaffer direkt als een boeking via OUT! de huurprijs voor de consument gelijk is. De hoogte van de door de verhuurder af te stane bijdrage per boeking door OUT! is vervolgens afhankelijk van de te verwachten omzet en de benodigde promotie-inspanningen. De provisie wordt uitsluitend berekend over de kale huur en niet over bijkomende kosten als schoonmaak, linnengoed, energie e.d.). Het percentage is afhankelijk van wat u van ons verwacht. Zo heeft u al een sitevermelding voor 15% maar ruimte voor bijv. aansprekende klantakties is er dan niet. Met hogere provisies kunnen wij een accommodatie bijv. in ons loyaliteits- en/of partnerprgramma opnemen en het voordeel doorgeven aan trouwe klanten en promotiepartners.

    Van de genoemde bijdrage worden zoals gesteld de promotiekosten (gids-, internetplaatsing, advertentiecampagne, beloning webpartners en reisburo's enz.) betaald en wordt conform de ANVR-eis de verhuurdersaansprakelijkheid t.o.v. de gast verzekerd.
    In de praktijk wordt de aan OUT! verschuldigde bijdrage dus concreet bepaald door het soort accommodatie (bijv. groepsaccommodatie vs mobile home, luxe vs eenvoudig, ťťn of meerdere accommodaties?), de ligging van de accommodatie, de prijs, maar dus ook door de beschikbaarheid (winter- of zomerbestemming, verhuurt u reeds zelf, verhuurt u reeds via een extra lokaal agentschap etc.).

    Let wel, de hoogte van de bijdrage, vormt het OUT!-promotiebudget voor Uw accommodatie en bepaalt daarmee het te behalen resultaat. Natuurlijk op basis van "no cure, no pay"!

    Kwaliteit van Uw accommodatie(s)

    Natuurlijk verwachten wij dat uw accommdatie voldoet aan tenminste de basis kwaliteits- en veiligheids eisen. Het hoeft daarentegen niet persť luxe te zijn, ook eenvoudige accommodaties zijn zondermeer welkom. Zorg ervoor dat uw accommdatie voldoet aan de gestelde regelgeving (bijv. brandveiligheid). Verder dient uw accommodatie geschikt te zijn voor toeristische verhuur, bijv. door de ligging of door de faciliteiten (speelhoek, recreatieruimte, speeltoestellen, sauna, zwembad, etc). OUT! Travel accommodaties zijn dermate uitgerust dat de klant alleen eventueel het linnengoed hoeft mee te nemen.
    Moet u nog gaan verbouwen of inrichten? Neemt u dan vooraf even contact met ons op. Wij adviseren u graag.
    Zodra wij hebben besloten om samen te werken komen wij bij uw accommodatie langs voor een controle, foto- en filmrapportage. Dit geeft ons gelijk de mogelijkheid voor een kennismaking, vragen en/of advies.

    Geinteresseerd? Dat is mooi maar houdt U er wel rekening mee dat U zich zeker in deze tijd aan de ANVR-voorwaarden moet willen conformeren. Dat doet U door in te stemmen met onze algemene voorwaarden. Gaat u accoord met onze algemene voorwaarden, dan maken wij graag voor u een vrijblijvend samenwerkingsvoorstel op maat. Deze informatie kunt u aanvragen via Aanmelden