• Vragen vakantiegangers

    Zie hier de antwoorden op veelgestelde vragen:

Veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen

1.ONZE BEREIKBAARHEID

Vraag: Op welke wijze kan ik OUT! bereiken?

Antwoord: Ons boekingskantoor te Veghel is open van maandag t/m donderdag van 09.00-17.00 uur, op vrijdag van 09.00-16.00 uur en telefonisch bereikbaar (via nummer +31(0)413-385885). Veelal zijn onze vakantiehuisselekteurs op kantoor en kunt U vanaf deze website live chatten. U vindt een overzicht van al onze contactgegevens en achtergrondinformatie betreffende de medewerkers bij OUT! op onze homepage achter de menu-optie Wie zijn wij. Onze actuele 7x24 uurs alarmnummers t.b.v. zittende gasten en gasten onderweg vindt U onder de menu-optie Alarmcentrale. Via 'Mijn OUT!' volgt u online de status van uw reservering.

Vraag: Heb ik internet nodig om bij OUT! te kunnen boeken?

De meeste vakantiewoningen kunnen ook telefonisch geboekt worden, Desgewenst worden alle bescheiden dan per post verstuurd. U hoeft in principe geen (toegang tot uw) emailadres te hebben omdat u via ''Mijn OUT!' via de website bij boeking bij OUT! Vakantiehuizen over alle bescheiden kunt beschikken.

2.RONDOM ONZE PRESENTATIES:

Vraag: Wat betekent dat blauwe kadootje met een geldbedrag bij een vakantiehuis?

Antwoord:Die vakantiehuizen accepteren algemene OUT!-kortingscodes en deze doen mee aan kortingsparen. Bij boeking bouwt u tegoed op voor een volgende boeking op de deelnemende huizen. Zie Handleiding.

Vraag: OUT! presenteert woningen vrije woningen 'te reserveren' en woningen 'op aanvraag'. Wat betekent dat?

Antwoord: OUT! Vakantiehuizen presenteert op haar website vakantiewoningen 'te reserveren' en vakantiewoningen 'op aanvraag'. In de stapsgewijze reserveringsprocedure informeren wij U vooraf of met Uw bevestiging een reservering gelijk definitief is of dat U verzoekt om acceptatie van Uw aanvraag of lastminute. Van 'aanvragen' is sprake bij verhuurders die onze reserveringsplanning niet 'realtime' via internet bij kunnen houden. Er kan dan immers nog een reservering in de pijplijn zitten. In het geval van lastminutes willen wij de ons bekende beschikbaarheidsinformatie alsmede de paraatheid van de beheerder/sleutelpersoon altijd persoonlijk controleren alvorens onze gasten op een zo korte termijn toezeggingen te doen. Omdat wij in geval van beschikbaarheid de woning van keuze altijd definitief voor U vastleggen, is Uw bevestiging van een reservering of verzoek om acceptatie, voor U altijd bindend.

Vraag: Ik heb zojuist een woning via OUT! geboekt maar op de website staat de woning nog als 'vrij'. Hoe kan dat?

Antwoord: De website van OUT! functioneert 'live'/'realtime'. Als U de juiste periode heeft gecontroleerd en Uw scherm met bijv. F5 heeft vernieuwd dan staat de woning op 'bezet'. Tenzij van het betreffende woningtype meerdere eenheden zijn.

Vraag: Als ik de beschikbaarheid opvraag van bijv. twee weken van 1-14 juli en die van 7-21 juli is de eerste periode vrij en de tweede bezet. Hoe kan dat?

Antwoord: OUT! presenteert de beschikbaarheid van de door U gevraagde periode. De periode van 1-14 juli is boekbaar wanneer beide weken 'vrij'zijn. Als aansluitend de week van 14-21 juli 'bezet' is, kunt U natuurlik ook niet de twee weken van 7-21 juli boeken ondanks de eerste vrije week.

Vraag: Soms zie ik vaker een zelfde huisfoto maar met een andere beschrijving. Hoe kan dat?

Antwoord: Dat kan gebeuren bij:
1.gelijkuitziende vakantiewoningen op bungalowparken; of
2.in geval van diverse zelfstandige woningen in één vakantiehuis.
3.bepaalde grote huizen die zowel voor een gedeelte als in het geheel worden verhuurd. Bij boeking van een gedeelte wordt het niet-verhuurde gedeelte afgesloten en blijft het leeg tijdens Uw verblijf. Omdat door Uw verblijf voor iemand anders niets meer boekbaar is, staat zowel het hele als gedeeltelijke huis op onze site als 'bezet'.
4.bepaalde grote huizen die zijn samengesteld uit meerdere zelfstandige woningen. Het grote huis (alle woningen gezamenlijk) is niet meer in één keer boekbaar zodra één van woningen los is geboekt. U kunt dan alleen de resterende losse woningen boeken.


Vraag: zijn voorzieningen die OUT! bij de huisbeschrijvingen presenteert, zoals een zwembad, altijd beschikbaar?

Antwoord: De voorzieningen zijn in principe binnen de gepresenteerde voorwaarden zoals openingstijden beschikbaar. Hou er wel rekening mee dat op bepaalde voorzieningen seizoensinvloeden, weersomstandigheden e.d van invloed kunnen zijn. Daarom is het in het geval bepaalde voorzieningen essentieel voor U zijn, verstandig dit bij boeking kenbaar te maken en te vernemen in welke mate U garanties kunt krijgen.

Vraag: OUT! is vaak erg voordelig. Presenteert OUT! huurpijzen per persoon?

Antwoord: Nee, U krijgt de prijs voor de gevraagde verblijfsperiode/per woning. Bij sommige woningen is de huur nog wel personentalafhankelijk. Als U het juiste personental van Uw gezelschap opgeeft, krijgt U voordat U zich verplicht altijd de juiste huur te zien. Los daarvan is het natuurlijk van belang dat het personental op Uw reisbescheiden correct is. Bovendien is het zo dat als grote woningen lagere prijzen voeren bij kleinere gezelschappen, U dan ook de prijs per woning/periode voor het opgegeven personental krijgt te zien.

Vraag: Met welk kostennivo moet ik rekening houden bij energiekosten naar verbruik?

Antwoord: Dat is allereerst erg afhankelijk van Uw eigen verbruik met name douche-/bad- en stookgedrag, open ramen/deuren enz. alsmede de bestemming en de tijd van het jaar. Ook het karakter (grootte, oud versus modern, faciliteiten als sauna, zwembad enz.) van een woning is van invloed. Voor een indicatie zou U eens naar vergelijkbare woningen op www.out.travel kunnen kijken die mogelijk tegen een vast energie bedrag worden aangeboden. Bij ' naar verbruik' wordt er volgens de meterstanden afgerekend tegen een dekkend tarief voor de vaiabele kosten en het aandeel in de vaste kosten. Op deze tarieven wordt door de verhuurder geen commerciële marge gezet.

Vraag: Waarom is een schadelogiesverblijvenverzekering zo belangrijk?

Antwoord: Omdat een WA-verzekering dergelijke schade mogelijk niet dekt en slechts enkele doorlopende reisverzekeringen maar een minimale, persoonsgebonden dekking kennen. Bedenk dat het juist gaat om niet-opzettelijke schades waarbij U vaak gevoelsmatig geen feitelijke schuld treft. Vergelijk het met de regels rondom een huurauto: U dekt U zelf in tegen schades (wellicht door derden) welke ontstaan gedurende de periode dat U voor de auto (lees 'woning & inventaris') verantwoordelijk bent. De OUT!-verzekering keert slechts aan de gedupeerde accommodatieverschaffer uit 'aanvullend op Uw eigen WA (van U of Uw relevante reisgenoot)' tot onderstaand maximum minus wat reeds voor eigen risico aan de gedupeerde accommodatieverschaffer is uitgekeerd en uiteraard alleen bij wettelijke aansprakelijkheid en aansprakelijkheid voor meer dan de uitkering door de WA van de boeker en/of diens relevante reisgenoot.
Via OUT! bent U tot maximaal EUR 2.250 verzekerd voor schade aan logiesverblijven voor zover Uw (oudere) WA- of reisverzekering per definitie, dus ongeacht aard en oorzaak van de schade, schade aan logiesverblijven beperkt of uitsluit. Met deze werkwijze hebben wij controle op onze contractuele afspraak met onze verhuurders, geen onverzekerde gasten te sturen.


3.BETALEN

Vraag: krijg ik een rekening van mijn reservering en hoe kan ik die betalen?

Antwoord:bij Uw boeking via deze website kunt U zelf aangeven hoe U wilt betalen. Vanaf een Nederlandse bankrekening kunt U middels iDEAL aan onze betalingsprovider Ingenico betalen. U kunt ook direct aan OUT! betalen op Rabobankrekening NL80 RABO 0172026660 t.n.v. Out Vakantiehuizen. Vermeld altijd het factuurnummer in Uw opdracht. OUT! accepteert via Ingenico tevens creditcardbetalingen van Visa en Mastercard. Lastminute betaalt u het beste met iDeal of creditcard omdat op basis daarvan direkt online/realtime uw reisbescheiden worden vrijgegeven. Desnoods geeft u een spoedopdracht. In alle gevallen ontvangt U de rekening per email en kunt U deze altijd opvragen via deze website (menu-ptie ' Mijn OUT!' middels Uw klantnummer, emailadres en/of postcode).

LET OP: dat wanneer u na een aanbetaling via iDeal/creditcard voor uw restantbetaling aan OUT! niet het rekeningnummer van Uw bankafschrift gebruikt. Dat rekeningnummer is namelijk van onze betaalpartner en kan alleen via de link in onze huurbevestiging worden gebruikt. Onze betaalpartner stuurt u een directe betaling daarom uiteindelijk terug. Gebruik dus altijd de link in onze huurbevestiging of de vermelde eigen IBAN van OUT! Vakantiehuizen.

LET OP dat U bij iDeal- en creditcardbetalingen de betalingsprocedure bij Ingenico via alle bevestigingsbuttons doorloopt en op die manier terugkeert naar onze website. Klik uw betaalscherm dus niet met het kruisje weg. Uw betaling komt dan wel in orde maar wij worden dan niet voorafgaand aan de ontvangst van het bedrag door Ingenico over Uw betaling geïnfomeerd. U moet dan onnodig wachten op Uw reisbescheiden.

U betaalt Uw huurbevestiging/nota volledig (exl. de ter plaatse te betalen kosten) 6 weken voor verblijf. Heeft U meer dan 6 weken vooruit geboekt dan doet U eerst binnen 7 dagen na reservering een aanbetaling van 30% van de gefactureerde huur, vermeerderd met de administratiekosten, de eventuele Calamiteitenfondstoeslag en de eventuele verzekeringskosten (zie Verzekering).


4.RONDOM UW AANKOMST & VERTREK, VERBLIJF, REISBESCHEIDEN ENZ.

Vraag: Ik wil vandaag nog vertrekken. Kan dat via OUT?

Antwoord: U kunt 7x24 uur boeken via de site. Voor een vertrek op dezelfde dag kunt U tijdens onze kantooropeningstijden telefonisch bij ons terecht. Als wij zo laat nog een beheerder kunnen bereiken en U kunt betalen, kunt U dezelfde dag nog weg. In geval van lastminutes en een eventueel gesloten bank is ter verkrijging van Uw voucher/toegangsbewijs een betaling via Ideal of middels Uw creditcard noodzakelijk.

Vraag: Ik heb alles al betaald maar nog geen reisbescheiden ontvangen. Hoe kan dat?

Antwoord: Controleer eerst Uw mailbox (ook uw spambox): internetboekers ontvangen n.a.v. de betaling direct een voucher per email. Heeft U de voucher per ongeluk gewist: U kunt de vouchergegevens inzien via de inlog (Mijn OUT!) op de Gasteninlogpagina (hoofdmenu-optie Huren/Mijn OUT!). Als deze optie werkt, is alles rondom Uw verblijf geregeld en heeft U de originele voucher ook niet meer nodig.

Vraag: Ik heb een voucher ontvangen maar hoe zit het nu met de sleuteloverdracht?

Antwoord: De voucher vermeldt bovenaan het adres van vakantiehuis of beheerder. De route voert behoudens een afwijkende instructie naar het adres waarop U op de aangeven tijd wordt opgewacht voor de sleuteloverdracht. Bel de genoemde nummers/de beheerder bovenin voor een afwijkende afspraak zodra duidelijk wordt dat U die tijd niet haalt of vraag OUT! dat voor U te doen.

Vraag: Waarom moet ik ondanks een voldoende schadeverzekering toch nog een borg betalen?

Antwoord: Met de schadeverzekering is juist de borg die vaak door particuliere verhuurders wordt verlangd en het meerdere aan eventuele schade (onder voorbehoud van een gedekte schade-oorzaak) verzekerd. Verhuurders verlangen vaak een borg als voorschot op een schade die vaak direkt maar voordat de verzekering e.e.a. heeft afgehandeld, moet worden hersteld. Met de borg heeft u als gast ook na verblijf nog belang bij medewerking een de verzekeringsafhandeling. Denk er aan dat u zich qua borg en betaling/verrekening van plaatselijke kosten aan de voucherbepalingen houdt en laat ten behoeve van eventuele restituties achteraf, altijd uw volledige bankgegevens achter (iban, bic, naam). Afwijkingen/afwijkende afspraken ter plaatse onttrekken zich aan de invloedsfeer van OUT!

Vraag: kan ik mij volledig via OUT! verzekeren?

Antwoord: Naast de standaarddekking voor schadelogiesverblijven biedt OUT! U de mogelijkheid Uw annuleringsrisico af te dekken. Voor een compete reisverzekering adviseren wij u Europeesche Verzekeringen.
Sluit ter voorkoming van een eventuele dekkingsbeperking Uw annuleringsdekking diect bij boeking van Uw OUT!-vakantieverblijf af. De dekking wordt dan op Uw originele bevestigende reserveringsnota vermeld.
Heeft OUT! U Uw reservering al gefactureerd en had U nog geen verzekering afgesloten? Verzeker U dan later zelf en online bij bijv. Europeesche Verzekeringen.


Vraag: Hoe hoog zijn de annuleringskosten?

Antwoord:
  Standaard annuleringskosten 'eigenvervoerreizen naar woonheden'
Bij annuleren: Verschuldigde annuleringskosten:
-tot de 42e dag voor verblijf : de gefactureerde 1e termijnbetaling
-vanaf de 42e tot de 28e dag : 60% van de huur + verzekerings- en reserveringskosten (administratie-/omboek-/wijzigingskosten enz.)
-van de 28e dag tot de vertrekdatum : 90% van de huur + verzekerings- en reserveringskosten (administratie-/omboek-/wijzigingskosten enz.)
-vanaf de dag van vertrek en later : de volledige reissom excl. evt. borg maar incl. genoten energie-, linnen-, service-, huisdier- en reinigingskosten)


Voor een aantal belangrijke annuleringsredenen kunt U de annuleringskosten grotendeels verzekeren. Sluit ter voorkoming van een eventuele dekkingsbeperking Uw reis- en/of annuleringsverzekering tijdens de boeking van Uw OUT!-vakantieverblijf af. De afgesloten verzekering wordt dan op Uw originele bevestigende reserveringsnota vermeld en U kunt een beroep doen op onze bemiddeling voor U bij Europeesche!


Vraag: OUT! wijst soms op de mogelijkheid van toeristenbelasting. Waarom is OUT! niet concreter?

Antwoord: Niet het boekmoment is bepalend voor de vraag of en hoeveel door de lokale overheid aan toeristenbelasting in rekening wordt gebracht maar de situatie gedurende Uw verblijfsmoment. Ook is het erg verschillend vanaf welke leeftijd belasting wordt gevraagd. Daarom waarschuwen wij slechts. Het gemiddelde tarief is ongeveer 1 euro per persoon van 16 jaar en ouder/per nacht.