Handleiding 1/2

VAKANTIEHUIS HUREN BIJ OUT!

Op deze pagina leest U hoe U wegwijs kunt worden in het brede aanbod OUT! Vakantiehuizen en wat U als OUT!-relatie moet weten.

ZOEKEN VAN EEN VAKANTIEWONING

Klik op het vakantieland van Uw keuze. Zo komt U op een zogenaamde ‘landenpagina ‘ terecht. Van daaruit kunt U op dezelfde manier nog een specifieke regio bezoeken. Binnen landen/regio's heeft U een aantal extra zoekmogelijkheden: uitgebreid zoeken op vakantiehuiskenmerken, op thema, op huis-/plaatsnaam en huiscode. De dan getoonde woningen voldoen aan de opgegeven zoekcriteria. Indien aan één of meerdere gegevens niet wordt voldaan krijgt U voorafgaand aan het resultaat/de resultaten een waarschuwende opmerking.

VAKANTIEHUISHUISBESCHRIJVINGEN

In eerste instantie krijgt U een overzicht van de mogelijkheden middels een huisfoto, prijs en personental. Klik op 'lees verder' voor een uitgebreide huisbeschrijving. Lees deze handleiding en toelichtingen op bijv. de labels om die huisbeschrijvingen en lijsten van huiskenmerken goed te kunnen begrijpen. Kijk bij twijfel ondder de veelgestelde vragen of neem contact met ons op. De tweede lettercombinatie in de huiscode geeft overigens de provincie of streek van het huis aan. Bij boeking krijgt U altijd een routebeschrijving.

Kortingsparen

Bij het boeken van een groot aantal woningen spaart u een tegoed op. De deelnemende vakantiehuizen zijn te herkennen aan het kado-pictogram. Het bedrag dat u bij een willekeurige boeking spaart, wordt bij het kado-pictogram vermeld. U kunt opgebouwd tegoed gebruiken voor boekingen op de huizen die ook dat pictogram voeren. De korting is dan maximaal de netto-huurcomponent. Dat is de huur (dus niet de eventuele bijkomende kosten) minus eventuele andere kortingen. Een bij boeking verkregen tegoed kan direct voor een volgende boeking worden gebruikt. Tegoed kan niet tegen geld worden ingewisseld en bij annulering van een boeking wordt ook het voor die boeking opgebouwde tegoed geannuleerd. In het geval dat u (een deel van) dat tegoed reeds heeft gebruikt voor een toekomstig verblijf dan wordt de factuur van dat verblijf voor het onterecht genoten tegoed aangepast. Is een verblijf waarop te corrigeren tegoed is genoten al verstreken dan wordt het saldo van uw tegoed aangepast en heeft u op een volgende boeking dus gewoon geen of minder korting. Uw spaartegoed is zichtbaar bij uw klantgegevens achter uw inlog op 'Mijn OUT!'.

Google/maps en links naar andere websites

Omdat OUT! geen invloed heeft op de performance van Google, kan OUT! niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten in de positionering van vakantiewoningen e.d. veroorzaakt door storingen/afwijkingen bij Google. OUT! Vakantiehuizen verstrekt op haar website reis-/toeristische informatie middels links naar andere website. OUT! is echter niet verantwoordelijk en/of aabsprakelijk voor de werking, actualiteit, juist-/volledigheid e.d. van (de informatie achter) die links.

Altijd een complete, eigen vakantiewoning

Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld verkrijgt U bij OUT! altijd een volledig zelfstandige wooneenheid. In de beschrijving daarvan hanteert OUT! een consequente terminologie. Zo is een 'woning' net als een 'appartement', 'studio' enz. altijd onderdeel van een groter geheel, vaak een vakantiehuis met meerdere zelfstandige woonheden. Een 'huis' betreft altijd een volledige, complete accommodatie. Voorzover die accommodatie verbonden is aan een belendend pand dan wordt dat vermeld (halfvrijstaand, geschakeld, rijtjeshuis enz.). Eventueel aan het huis onttrokken privéruimtes worden vermeld. Varianten op huis zijn bijv. 'villa', 'casa','gite', boerderij enz..

Aanbevolen en maximaal aantal personen

De capaciteit van een huis wordt niet alleen bepaald door het aantal bedden. Ook de slaapkamerindeling, het sanitair en bijvoorbeeld de eetgelegenheid speelt een rol. Daarom telt OUT! de bedden kritisch. OUT! hanteert als norm maximaal 2 standaard eenpers. bedden/ 1 tweepers. bed per slaapvertrek. Het meerdere aantal bedden (incl. slaapbanken en soms zelfs stapelbedden ) telt ondanks de voldoende kwaliteit, voor OUT! meestal niet volwaardig mee (uitgezonderd in ieder geval de groepsaccommodaties). In een in de uiteindelijke huisbeschrijving als 4-6 persoons gepresenteerd huis zijn dus 4 volwaardige bedden en 2 extra slaapplaatsen. Kijk voor meer informatie altijd in de huisbeschrijving. In de lijst van zoekresultaten zou U deze 4-6 pers. woning ook als 2-6 persoons woning kunnen tegenkomen. Dat gebeurt veelal omdat een dergelijke woning prijstechnisch bijv. bijzonder aantrekkelijk is voor kleinere gezelschappen of zelfs een lagere prijs kent bij twee personen. Als U doorklikt naar de huisbeschrijving zal het U helder worden.

Een OUT!-huis is wel altijd voldoende berekend op het maximum aantal slaapplaatsen, maar meer personen zijn niet toegestaan. Houdt er rekening mee dat de bedden in het buitenland wat zachter, smaller en korter kunnen zijn dan gewend.

De inrichting van onze vakantiehuizen

De huisbeschrijving per onderdeel, te weten woonkamer, keuken, sanitair, slaapkamer, tuin en omgeving, spreekt eigenlijk voor zich. Bij de slaapkamers wordt met 1x2 een tweepersoons bed bedoeld. 2x1 zijn twee eenpers. bedden. Betreffende linnengoed: zie reserveren. Een OUT!-keuken heeft altijd voldoende kook-, eet- en drinkgerei, een koelkast en koffiezetmogelijkheden. Vaak wordt van een completere keuken gesproken. In dat geval zijn er extra’s als toasters, citruspersen enz.. Deze worden niet met name genoemd. ‘Grote’ extra’s als ovens, magnetrons, vaatwassers, wasmachines en drogers worden wel vermeld. De laatste twee soms onder sanitair. Voor bepaalde faciliteiten (bijv. sauna) kan een extra tarief gelden. Woonkamers in Frankrijk beschikken niet altijd over een gezellige zithoek. Lees de persoonlijke noot! Doe Uw voordeel met de objectieve opmerking van iemand die het huis persoonlijk kent!

Geclassificeerde en bijzonder gelabelde vakantiehuizen

Huizen kunnen labels toegekend krijgen, voor een uitleg van de verschillende labels, klik Labels. Vakantiehuizen krijgen een uitgebreide kwalificatie, zie Kwalificatie.

RESERVEREN van perioden, OPTIES nemen, BEZICHTIGEN

Afhankelijk van de tijd van het jaar (in het hoogseizen is vaak alleen maar weekverhuur mogelijk) kunt U de volgende (standaard) verblijfsvarianten boeken.

  Aankomst Vertrek
Weekend vrijdag 16:00-18:00 zondag 20:00
Langweekend vrijdag 16:00-18:00 maandag 10:00
Midweek maandag 16:00-18:00 vrijdag 10:00
Week vrijdag 16:00-18:00 vrijdag 10:00
*op ver(der)weg-bestemmingen is zeker in het hoogseizoen veelal sprake van zaterdag-zaterdag-weken. Soms zijn de aankomstdagen variabel. Bij reservering wordt U natuurlijk vooraf over de exacte verblijfsduur of afwijkingen geïnformeerd. Profiteer van afwijkende/variabele aankomst- en vertrekdagen met de lagere doordeweekse tarieven van vluchten en bootovertochten. Vroegboeken blijft echter aan te bevelen!

Neem telefonisch een vrijblijvende OPTIE als U nog niet wilt of kunt reserveren of eerst wilt BEZICHTIGEN!

Let op dat het vastleggen van een woning (dat kan op deze site alleen via de 'reserveren'- of 'aanvragen'-button) voor U altijd bindend is. Bent U nog niet helemaal zeker? Informeer dan telefonisch of het mogelijk is om vrijblijvend een optie te nemen! In de meeste gevallen kunt U tot 3 maanden voor verblijf (woning voor t/m 10 personen) en tot 6 maanden voor verblijf (bij woningen vanaf 10 personen) gedurende een week lang vrijblijvend en kosteloos een optie genieten. Uitzonderingen zijn echter mogelijk, bel gerust! Desgewenst kan de betreffende woning in de optieperiode worden bezichtigd. Dat gebeurt altijd op afspraak (zodat verhuurders/beheerders weten wie er rond de woningen struinen en U ook naar binnen kunt) en uit privacy-overwegingen nooit tijdens het verblijf van een andere gast.

Waarom/wanneer presenteren wij woningen 'op aanvraag' dan wel te 'reserveren'?

OUT! Vakantiehuizen presenteert op haar website vakantiewoningen 'te reserveren' en vakantiewoningen 'op aanvraag'. In de stapsgewijze reserveringsprocedure informeren wij U vooraf of met Uw bevestiging een reservering gelijk definitief is of dat U verzoekt om acceptatie van Uw aanvraag of lastminute. Van 'aanvragen' is sprake bij verhuurders die onze reserveringsplanning niet 'realtime' via internet bij kunnen houden. Er kan dan immers nog een reservering in de pijplijn zitten. In het geval van lastminutes willen wij de ons bekende beschikbaarheidsinformatie alsmede de paraatheid van de beheerder/sleutelpersoon altijd persoonlijk controleren alvorens onze gasten op een zo korte termijn toezeggingen te doen. Omdat wij in geval van beschikbaarheid de woning van keuze altijd definitief voor U vastleggen, is Uw bevestiging van een reservering of verzoek om acceptatie, voor U altijd bindend. Indien U in combinatie met de woning tevens een ferry, vlucht of huurauto reserveert of aanvraagt en één van de componenten (woning, vlucht, ferry, huurauto) is niet beschikbaar, dan hebben wij ten opzichte van elkaar geen verplichtingen. Dat is Uw voordeel om bij OUT! Vakantiehuizen de héle reis in één hand te houden!

KOSTEN, BETALEN/REISBESCHEIDEN OF ANNULEREN en wat U verder nog MOET WETEN

Kosten

De kosten van Uw verblijf worden gevormd door de huur, de eventuele bijkomende kosten en onze administratiekosten. Deze laatste kosten bedragen standaard 27,50 euro. Bij sommige woningen is de huur personental-afhankelijk. Als U het juiste personental van Uw gezelschap opgeeft, krijgt U voordat U zich verplicht altijd de juiste huur te zien. Los daarvan is het van belang dat het personental op Uw reisbescheiden correct is.

55+ en Jonge Gezinnen-korting

Vakantieparken kennen bovenstaande kortingen vaak al. Toch gaan ook meer en meer particuliere verhuurders er mee werken. Bijvoorbeeld omdat ze graag senioren of gezinnen met jonge gezinnen te gast hebben of zich herinneren hoe duur een vakantie was toen ze vroeger zelf als jong gezin letterlijk en figuurlijk op de kleintjes moesten letten. Woningen met dergelijke kortingen herkent U direct. Bij parken leest U in de park- en/of huisbeschrijving de toepasselijke korting. Bij onze particuliere woningen is de standaard korting 10% op weekverblijven buiten de schoolvakanties bij een 55+ hoofdboeker (55+ korting) of gezin met minimaal 1 kind in de leeftijd tot 4 jaar (Jonge Gezinnen Korting). In tegenstelling tot de kortingen bij 'Topaanbiedingen' en 'Lastminutes' worden 55+ en Jonge Gezinnen Korting niet automatisch berekend. Komt U voor een korting in aanmerking dan verzoeken wij U ons dat z.s.m. na reserveren telefonisch of per email te melden. Na controle passen wij direct Uw bevestigende nota onder 'Mijn OUT!' aan en versturen wij deze desgewenst nogmaals per post of email.

Nota's en betalen

Naar aanleiding van Uw reservering ontvangt U aanvullend op onze online/realtime bevestigende afsluiting van de reserveringsprocedure naar keuze een bevestigende nota per email of post (indien qua tijd nog mogelijk). Uw nota is altijd via 'Mijn OUT!' in te zien. Mocht U onverhoopt geen post of email ontvangen dan kunt U op deze wijze altijd over Uw bevestigende nota beschikken t.b.v. de betaling e.d.. Het is ook mogelijk om met Visa-/Mastercard te betalen.
Het voordeel van een Ideal-betaling is dat U i.t.t. een reguliere betaling per bank direkt en ten opzichte van een creditcardbetaling zonder extra kosten over Uw voucher kunt beschikken!
Conform de ANVR-voorwaarden betaalt U Uw huurbevestiging/nota volledig (exl. de ter plaatse te betalen kosten) 6 weken voor verblijf. Heeft U meer dan 6 weken vooruit geboekt dan doet U eerst binnen 7 dagen na reservering een aanbetaling van 30% van de gefactureerde huur, vermeerderd met de administratiekosten, de eventuele Calamiteitenfondstoeslag en de eventuele verzekeringskosten (zie Verzekering).

In het kader van ons ANVR-programma 'Duurzaam Toeristisch Ondernemen' versturen wij geen bescheiden meer per post, tenzij U ons daar uitdrukkelijk om verzoekt. Nota's en vouchers zijn overigens ook te downloaden via 'Mijn OUT!' en natuurlijk kan voor de betaling altijd een eigen bankoverschrijving worden gedaan.

Verzekeringen en annuleren

De gast kan op eigen risico afzien van een annulerings- of reisverzekering of deze elders afsluiten. Omdat de reguliere WA-verzekeringen veelal geen schade vergoeden toegebracht aan of in logiesverblijven is de OUT!-gast voor rekening van OUT! tot EUR 2.250,- aanvullend WA-verzekerd voor schades aan logiesverblijven. Uiteraard kunt U een reservering desgewenst annuleren. De annuleringskosten worden bepaald door de ANVR-voorwaarden welke tot stand zijn gekomen in samenwerking met de Consumentenbond. Zie Garantie & Voorwaarden resp. Verzekering. Tegen 14 euro kunt U een reservering onder verrekening van de overige meer-/minderkosten, indien mogelijk, wijzigen.

  Standaard annuleringskosten 'eigenvervoerreizen naar wooneenheden' 2015*
Bij annuleren: Verschuldigde annuleringskosten:
-tot de 42e dag voor verblijf :30% van de huur + verzekerings- en reserveringskosten (administratie-/omboek-/wijzigingskosten enz.)
-vanaf de 42e tot de 28e dag : 60% van de huur + verzekerings- en reserveringskosten (administratie-/omboek-/wijzigingskosten enz.)
-van de 28e dag tot de vertrekdatum : 90% van de huur + verzekerings- en reserveringskosten (administratie-/omboek-/wijzigingskosten enz.)
-vanaf de dag van vertrek en later : de volledige reissom excl. evt. borg maar incl. genoten energie-, linnen-, service-, huisdier- en reinigingskosten)

*zie ANVR-voorwaarden voor de formele status van deze annuleringsvoorwaarden (t/m het 1e kwartaal van 2014 onderdeel van de ANVR-voorwaarden). Van de annuleringskosten krijgt u een aparte nota. Nog openstaande kosten zijn (mede vanwege de eventuele verzekeringsafhandeling) direkt te voldoen. Nog te incasseren creditcard-bedragen worden bij annulering aangepast en op dat moment geïncasseerd.

Voor een aantal belangrijke annuleringsredenen kunt U de annuleringskosten grotendeels verzekeren. Sluit ter voorkoming van een eventuele dekkingsbeperking Uw reis- en/of annuleringsverzekering tijdens de boeking van Uw OUT!-vakantieverblijf af. De afgesloten verzekering wordt dan op Uw originele bevestigende reserveringsnota vermeld en U kunt een beroep doen op onze bemiddeling voor U bij Europeesche!



Lees wat U verder als boeker en gast nog moet weten op: Handleiding-vervolg