• Zelf verhuren?

    Zo zet OUT! uw vakantiehuis op de markt:

Promoot en verhuur Uw vakantiehuis via OUT!

DE PROMOTIE VAN UW VAKANTIEHUIS


U wilt als particulier Uw vakantiehuis verhuren of zakelijk Uw vakantiepark promoten? De promotiemogelijkheden van Uw vakantie-accommodatie via OUT! Travel bestaan globaal uit de volgende onderdelen.
  • Promotie binnen www.out.travel
  • Opname in de Out! Travel-Vakantiegids
  • On- en offline marketing van gids en website
Op deze pagina leest U op welke wijze wij Uw vakantiewoning(en) onderscheidend naar voren kunnen laten komen vanuit ons totaalaanbod van vakantiehuizen en groepsaccommodaties.

Tot slot vertellen wij U graag iets over hoe wij ons aanbod van vakantiewoningen extern promoten. De kracht van OUT! is dat deze promotie vanwege de opzet van de website steeds gerichter en t.b.v. specifieke accommodatie plaatsvindt. OUT! Vakantiehuizen doet meer dan bemiddeling, is meer dan een vakantie portaal.


1. Promotie binnen www.out.travel

OUT! Travel verzorgt voor uw vakantiewoning een zeer uitgebreide internetpresentatie. Elke basispresentatie bestaat uit een zorgvuldige beschrijving van het vakantiehuis (betreffende de ligging, woonkamer, keuken, slaapkamers, sanitair, tuin, toeristische faciliteiten en omgeving), 20 foto's en één of meerdere videofilms. De presentatie wordt afgesloten met meer dan 200 verschillende karakteristieken, de locatie op een Googlekaart en een doorlink naar heel veel regio-informatie.
Natuurlijk wordt de basispresentatie gepresenteerd in vier talen (Naast Nederlands ook in het Engels, Duits en Frans). Na een bezoek aan uw vakantiehuis verzorgt de OUT!-medewerker een persoonlijke noot en een unieke drieledige kwalificatie. Belangrijke onderdelen van de OUT!-beschrijvingen omdat alle OUT!-vakantiewoningen uniek zijn, naar elke vakantiewoning vraag is maar het dan wel van belang is dat van te voren de verwachtingen van de gast overeenkomen met wat en woning feitelijk te bieden heeft.

Kwalificatie/classificatie van vakantiewoningen

De Out!-kwalificatie kent een drieledige score op een schaal van 1 (laag) t/m 5 (hoog). Bij de accommodaties vindt u in het blauw de score op de uitrusting/faciliteiten, in het groen op ligging/toeristische mogelijkheden en in het rood de sfeer/karakter van het huis. Meer informatie vindt U via Kwalificatie.

Promotielabels

Indien uw accommodatie voldoet aan bepaalde voorwaarden kunt u voor uw huis een promotielabel aanvragen. OUT! Travel verzorgt extra, gespecialiseerde promotie voor vakantiehuizen die voldoen aan bepaalde extra faciliteiten betreffende bijv. rolstoelgeschiktheid, wellness- of vergadermogelijkheden, maar ook met bijv. een bijzondere ligging t.a.v. strand, golfbanen, etc. De geinteresseerde klant vindt uw vakantiehuis sneller door te zoeken op thema. Meer informatie over de promotie van themavakantie vindt u middels de link Labels.

Goede ideeën ter promotie van Uw vakantiewoning

Biedt u naast uw vakantieaccommodatie ook nog andere services en/of toeristische activiteiten? Natuurlijk verzorgt OUT! Vakantiehuizen ook daarvan de promotie. Op de website vindt u op elke landenpagina een aantal goede ideeën. Denk daarbij aan cateringmogelijkheden, cultuur- of wellnessarrangementen, taal- kook- en schilderlessen tot aan het wandelen met ezeltjes. Desgewenst ontvangt u na boeking door de klant de contactgegevens voor een offerte op maat.

Kortingen als marketinginstrument voor uw vakantiewoning

Met de OUT! Travel kortingprogramma's kunt uzelf bepalen met welke promotiekortingen u wilt meedoen. Er bestaan mogelijkheden voor senioren- en jonge gezinnen kortingen, lastminutes, vroegboekkortingen en speciale aanbiedingen.

Enqueteresultaten en vakantieverhalen bij uw vakantiehuis

Na het vakantieverblijf heeft de klant de mogelijkheid over uw vakantiewoning te oordelen middels een enquete. De overall resultaten worden gepresenteerd bij uw vakantiehuispresentatie op het internet. Tevens kan de klant een vakantieverhaal bij uw vakantiehuis plaatsen ten behoeve van toekomstige gasten.

Het logboek bij Uw vakantiehuis

Bij ieder vakantiehuis kan een logboek worden bijgehouden. Middels het logboek houdt u de klant op de hoogte van renovaties, nieuwe faciliteiten, speciale acties etc.

Banners

Wilt u nog meer aandacht voor uw vakantiehuis, appartement, groepsaccommodatie enz.? Bij OUT! Travel aangesloten verhuurders van vakantiehuizen hebben de mogelijkheid om in de linkerkolom van deze website voor een schappelijk tarief een extra promotiebanner te plaatsen. Vraagt u ons gerust om de tarieven.


2. De Out! Travel-Vakantiegids

Ten behoeve van het vaste klantenbestand (200.000) en die klanten die zich nog niet on-line begeven, maakt OUT! Travel ieder jaar een traditionele, full colour vakantiegids. In deze vakantiegids presenteren wij een op onze gidsdoelgroep afgestemde selectie van de OUT! Travel vakantiehuizen. De vakantiehuizen worden compleet gepresenteerd met foto'(s), beschrijving, prijzen, kwalificatie en label.
Alle klanten ontvangen jaarlijks met de kerstdagen gratis de nieuwe vakantiegids, vergezeld van een persoonlijke aanbieding afgestemd op het voorafgaand boekgedrag. Nog steeds kondigt het verschijnen van een nieuwe vakantiegids op krachtige wijze een nieuw boekingsseizoen aan met alle positieve impulsen tot gevolg.
Vindt u het belangrijk aanspraak te kunnen maken op een gegarandeerde gidspresentatie? Tegen een schappelijk vast tarief kunt U één of meerdere posities (1/6 A4-pagina) afnemen.


3. On- en offline marketing van de OUT!-website en vakantiegids

Een mooie, goed functionerende website met complete informatie is helaas niet voldoende om nieuwe klanten te vinden en te houden. Wellicht heeft u dat zelf de afgelopen jaren met uw eigen website reeds ondervonden. OUT! Travel is diepgeworteld in de reisbranche en heeft vanuit haar status van klassieke reisorganisatie, ruim tien jaar ervaring met promotie op het internet opgebouwd en heeft zich ontwikkeld tot een specialist op het gebied van internetmarketing.

Klassieke offline promotie

'Je moet je online-mogelijkheden ook offline promoten'; wordt wel eens gesteld. Daarom vindt OUT! het als internetspecialist belangrijk om ook in de echte, niet-virtuele wereld duidelijk fysiek aanwezig te zijn. Daar speelt kantoor- en bedrijfsautobelettering een rol maar vooral onze uitgebreide vakantiegids. Een complete gids van waaruit zonder nadere internetinformatie kan worden geboekt. Met de gids wordt een specifieke doelgroep aangesproken en wordt ons vaste klantenbestand, opgebouwd met wekelijkse campagnes in de landelijke en regionale dagbladen, gespecialiseerde tijdschriften, massale direct respons-campagnes en radio-/TV-commercials, meetbaar succesvol bediend.

Joint promotion

Een interessante mix van klassieke promotie en off- en onlinepromotie is de gezamenlijke promotie met aanbieders van geheel andere produkten en/of diensten. Bij dergelijke partners kan OUT! een leuke rol spelen op het gebied van joint promotions, loyalty programs enz..


Online marketing van OUT! Vakantiehuizen

De internetmarketing van OUT! bestaat grofweg uit emailmarketing, zoekmachinemarketing, affiliatemarketing, sociale media-aktiviteiten en online adverteren met banners en tekstlinks.

Emailmarketing
Bovenstaande opsomming startten wij bewust met het onderdeel emailmarketing. De kracht van OUT! ligt namelijk in een zorgvuldig opgebouwd klantenbestand van 200.000 families in Nederland en Vlaanderen. Families waarmee wij intensief en vruchtbaar contact onderhouden middels onze periodieke nieuwsbrief 'Altijd Vakantietijd'.

SEA en SEO
De zoekmachine marketing van OUT! Vakantie huizen bestaat uit dagelijks aangepaste, intensieve maar gerichte sponsored links-campagnes (Search Engine Advertising-SEA) en dagelijks webpaginabeheer t.b.v. van een goede indexatie en ranking door de zoekmachines (Search Engine Optimization-SEO).

Op dit punt wordt ook de link gelegd met hoe een vakantiewoning binnen de website van OUT! wordt gepromoot. De externe internetpromotie van OUT! Vakantiehuizen vindt namelijk niet alleen plaats op het nivo van landen, regio's en soorten vakantiehuizen, maar ook met behulp van de eerdergenoemde promotielabels (thema-vakantiehuizen) en goede ideeën betreffende specifieke vakantiewoningen.

Sociale Media
Uiteraard is OUT! aktief op het gebied van de sociale media.
Denk aan de OUT!-Facebookpagina; de OUT! op Twitter; 0413_385885 en LinkedIn-OUT!
Daarnaast is er het OUT!-Youtubekanaal en het OUT!-weblog op Blogger; het haar weblog; en het zijn weblog.

Affiliatemarketing
Verder werkt OUT! Travel samen met een aantal externe affiliateprogramma's (o.a. Paxz/Daisycon). Daarmee wordt geprofiteerd van een partnernetwerk van meer dan 10.000 verschillende websites die promotie maken voor de grote en kleine vakantiehuizen van OUT! Travel. Meer informatie vindt u via Affiliate Informatie.

OUT! Travel kent ook een eigen partnerprogramma, waarbij geinteresseerden het aanbod van OUT! Travel op commissiebasis promoten. Een mooi voorbeeld hiervan is Start4Travel, een advertentiesite op het gebied van holiday & travel. Alle exclusief bij OUT! Travel aangesloten verhuurders vinden hier een advertentie van hun vakantiehuis, zonder verdere meerkosten.